Προπόνηση Τριάθλου : Συμβουλές διάσημων αθλητών Τριάθλου.

Επιλογή και μετάφραση Γιάννης Ψαρέλης, Προπονητική Ομάδα Smart Sport/ Athens Triathlon Team & Συντακτική Ομάδα TriathlonWorld.gr/ Triathlon.grΚείμενο : Γιάννης Ψαρέλης Ο Γιάννης είναι πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας (ASCTA ID : 42229) καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (International Silver :0534). Είναι επίσης πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4 (American Swimming Coaches Association/ ASCA Level 4).

Κολύμβηση

«Η προτεραιότητητα στην κολύμβηση είναι να μάθει κάποιος να κολυμπάει σωστά από άποψης τεχνικής.

Συνεπώς πρέπει να ακολουθήσει τις πρακτικές των κολυμβητών, δηλαδή να μάθει και να μπορεί να αισθανθεί τις σωστές τεχνικά κινήσεις.

Δεν έχει νόημα να κολυμπάει κάποιος ατελείωτα χιλιόμετρα εάν αυτά δεν πραγματώνονται με μία ελάχιστα αποδεκτή τεχνική. Θεωρώ ότι κάποιος πρέπει να αφιερώσει το 80 % του χρόνου του στην βελτίωση της τεχνικής του» Philippe Fattori

«Θεωρώ το να κάνει κάποιος 1000 μέτρα συνεχόμενα είναι ανόητο. Κάντε προθέρμανση και μετά κολυμπήστε επαναλήψεις των 25, 50 ή 100 μέτρων δίνοντας έμφαση στην τεχνική» Olivier Marceau

« Η αγαπημένη μου κολυμβητική προπόνηση που χρησιμοποιούσα στην προετοιμασία για το Ironman είναι 10 επαναλήψεις των 400 μέτρων με 30 δευτερόλεπτα διάλλειμα στο ρυθμό του αγώνα» Paula Newby Fraser

Ποδηλασία

«Προσωπικά έχω συμμετέχει σε αγώνα τριάθλου σπριντ απόστασης.Θυμάμαι ότι είχα τρέξει τα 5 χιλιόμετρα σε 16 λεπτά.

Σκέφτομαι κάποιοα στιγμή να δηλώσω συμμετοχή σε κάποιο αγώνα Ironman. Μου αρέσει το στυλ των τριαθλητών όμως παρατηρώ ότι έχουν λάθος θέση πάνω στο ποδήλατο. Κάθονται πολύ μπροστά κάτι το οποίο προκαλεί μείωση της αποτελεσματικότητάς τους» Bjarne Rjis

«Η αγαπημένη μου προπόνηση είναι ο γύρος του νησιού της Τενερίφης όπου περιλαμβάνεται μία ανάβαση 40 χιλιομέτρων, από το επίπεδο της θάλασσας στα 2200 μέτρα.

Σίγουρα δεν έχουν την δυνατότητα να βρουν μία τόσο καλή διαδρομή όμως ως γενικός κανόνας πρέπει να είναι η ύπαρξη μεγάλων ποδηλατικών διαδρομών όπου θα συμπεριλαμβάνονται αναβάσεις σε βουνά» Thomas Hellriegel

«Κατά την γνώμη μου, ακόμα και για την προετοιμασία για το Ironman, δεν χρειάζεται να κάνει κάποιος προπονήσεις μεγαλύτερες από 160 χιλιόμετρα.

Αυτό που μετράει είναι ο συνολικός όγκος προπόνησης και στα τρία αθλήματα.

Καταννοώ ότι μερικοί τριαθλητές έχουν την ανάγκη για να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους να κάνουν ποδηλατικές προπονήσεις των 180 και 200 χιλιομέτρων.

Αυτό είναι καλό για το μυαλό, όμως για τα πόδια αυτό δεν είναι απαραίτητο» Luc Van Lierde

Τρέξιμο

«Το τρέξιμο προκαλεί εύκολα τραυματισμούς και γι΄αυτό δεν πρέπει να ξεπερνάει κάποιος τις 2 ώρες σε μία προπόνηση.  Αγαπημένη μου προπόνηση είναι 20-25 χιλιόμετρα τρεξίματος ύστερα από 2-3 ώρες ποδηλασίας. Ξεκινάω σιγά και σταδιακά επιταχύνω όπου ο ρυθμός μου είναι πιο υψηλός από αυτό του μαραθωνίου». Thomas Hellriegel

« Η αγαπημένη μου προπόνηση τρεξίματος είναι μία πυραμίδα όπου τρέχω σε ανώμαλο έδαφος 1 λεπτό, ύστερα 2 λεπτά, 3,4,5 με διάλειμα 1 λεπτού ως ξεκούραση. Η συνολική διέρκεια της προπόνησης, ο ρυθμός/ ένταση καθώς και το διάστημα της ξεκούρασης διαφέρει ανάλογα με την φάση της προπόνησης στην οποία βρίσκομαι» Thomas Hellriegel

Written by

No Comments Yet.

Leave a Reply

Message