Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης, Συντακτική Ομάδα TriathlonWorld.gr & Triathlon.gr & Προπονητική Ομάδα Athens Triathlon Team/ Smart Sport (Email : info@triathlonworld.gr)
Οικονομικό κόστος.
Οταν θα κάνετε τον οικονομικό προυπολογισμό του αγώνα πρέπει να υπολογίσετε τα κόστη ταξιδιού και συμμετοχής στον αγώνα καθώς και τα κόστη προετοιμασίας (αγορά αθλητικούς εξοπλισμού, πληρωμή προπονητή, πληρωμή αθλητικών εγκαταστάσεων, αγορά συμπληρωμάτων διατροφής κ.λπ.).
- Συμμετοχή (Entry Fee).
- Αεροπορικά Εισητήρια.
- Μεταφορά ποδηλάτου.
- Διαμονή (2-4) διανυκτερεύσεις.
- Διατροφή.
- Κόστη Μετακίνησης. Πολλές φορές επιλέγουμε αγώνα με χαμηλά κόστη στα αεροπορικά εισητήρια όμως αμελούμε να υπολογσίσουμε τα κόστη μετακίνησης από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο και αντίστροφα καθώς και τα κόστη μετακίνησης από το ξενοδοχείο προς τον χώρο διεξαγωγής του αγώνα.
Σύνολο : Εάν κάνετε σωστό προγραμματισμό θα χρειαστείτε περίπου 800 με 100 ευρώ, ποσό το οποίο μπορεί να μειωθεί σημαντικά εάν επιλέξετε τον αγώνα και προγραμματίσετε τον αγώνα με βάση μόν το οικονομικό κόστος ή/και ταξιδέψετε με μεγάλο γκρουπ.
Προφίλ διαδρομής και μορφή αγώνα
Οταν επιλέγουμε τον αγώνα είναι απαραίτητο να κοιτάξουμε το προφίλ της διαδρομής. Η επιλογή του αγώνα πρέπει να προειγείται της επιλογής του αθλητικού μας εξοπλισμού καθώς και τους προγραμματισμού της προπόνησής μας.
Οι περισσότεροι κοιτάμε το προφίλ της ποδηλατικής διαδρομής. Για τους περισσότερους η επιλογή επίπεδης διαδρομής είναι μονόδρομος καθώς η επιλογή διαδρομής ποδηλάτου με πολλές ανηφόρες και κατηφόρες συνεπάγεται σημαντική αλλαγή στις επιβαρύνσεις κατά την διάρκεια του αγώνα, ανάγκη να πάμε νωρίτερα για να κάνουμε την διαδρομή και φυσικά σημαντική αύξηση του ρίσκου να πέσουμε έξω στους αγωνιστικούς μας στόχους, μέρος των οποίων μπορεί να είναι ο τερματισμός του αγώνα. Ομως δεν πρέπει να σταθούμε στην ανάγνωση των υψομετρικών της ποδηλασίας, που φυσικά είναι το πιο σημαντικό. Πρέπει να εξετάσουμε τα παρακάτω :
- Μορφή εκκίνησης. Μία εκκίνηση κατά κύματα είναι λογικό να είναι πιο εύκολη καθώς θα έχει λιγότερα άτομα και τα οποία θα είναι πιο κοντά στις κολυμβητικές μας δυνατότητες
- Θερμοκρασία νερού. Είναι σχεδόν αδύνατο σε αγώνες μεσαίας απόστασης να μην επιτραπεί η χρήση στολής πόσο μάλλον που οι κατασκευαστές wetsuits είναι από τους χορηγούς των αγώνων
- Θερμοκρασία αέρα. Είναι δυστυχώς ένας παράγοντας που μπορεί να αλλάξει σημαντικά την απόδοσή μας. Εάν χρειαστεί να αγωνιστούμε σε πολύ διαφορετικές θερμορασίες από αυτές που προπονούμαστε τον τελευταίο καιρό είναι σίγουρο ότι θα επιρρεάσει αρνητικά την απόδόσή μας.
- Στίβος κολύμβησης. Στην θάλασσα θα έχουμε περισσότερο κύμα όμως είναι σίγουρο ότι θα είναι πιο κοντά σε αυτό που έχουμε ως Ελληνες μαθει να κολυμπάμε
- Στίβος τρεξίματος. Η ύπαρξη χώματος και ίσκιου θα επιρρεάσει θετικά την σωματική μας απόδοση καθώς και η ύπαρξη κόσμου την ψυχολογική μας διάθεση.
- Ωρα εκκίνησης. Η ώρα εκκίνησης για κάποιον που έχει φιλοδοξίες για καλή απόδοση είναι σημαντική, ιδίως εάν το πρόγραμμα ζωής τους δεν του επιτρέπει να προσαρμοσθεί σε αυτές τις συνθήκες.
- Κλείσιμο δρόμων. Επειδή η ασφάλειά μας είναι το πιο σημαντικό ζήτημα και κατά την διάρκεια του αγώνα θέλουμε να έχουμε τον έχουμε την συγκέντρωσή μας στο πως να πάμε πιο γρήγορα στην γραμμή τερματισμού είναι σημαντικό να εξασφαλίσουμε ότι θα είναι κλειστή η διαδρομή καθώς και να γνωρίζουμε τον αριθμό των χρησιμοποιούμενων εθελοντών.
Αλλοι σημαντικοί παράγοντες επιλογής του αγώνα
- Συμμετοχή Αθλητών από Ελλάδα. Η συμμετοχή άλλων Ελλήνων, κυρίως πιο έμπειρων, είναι σημαντική καθώς βοηθάει τόσο σε πρακτικά ζητήματα όσο και ψυχολογικά.
- Ιστορία Αγώνα και εταιρεία που τον διοργωνώνει. Οσες περισσότερες φορές έχει διοργανωθεί ένα αγώνα και όση περισσότερη διοργανωτική εμπειρία έχει η εταιρεία που τον διοργωνώνει τόσο περισσότερες οι πιθανότητες να «ευχαριστηθούμε» τον αγώνα.
- Υπαρξη μηχανικής υποστήριξης πριν τον αγώνα. Είναι πολύ πιθανό όταν φτάσουμε στο ξενοδοχείο και ξεπακετάρουμε το πόδήλατο να διαπιστώσουμε ότι αυτό έχει υποστεί κάποια βλάβη ή ότι έχουν ξερυθιστεί οι ταχύτητες. Είναι απραίτητο να υπάρχει μηχανική υποστήριξη στον χώρο εγγραφών ή expo.