Ο Νίκος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 6 Ιανουαρίου 1983 από τους Μανώλη και Κατερίνα Χαλιβελάκη.
Ασχολείται επαγγελματικά με τον κλάδο του αυτοκινήτου, και συγκεκριμένα με τις ενοικιάσεις και το εμπόριο αυτοκινήτων.
Αθλητισμό ξεκίνησε από την ηλικία των 6 ετών όπου και ασχολήθηκε αρχικά με την κολύμβηση για 6 χρόνια . Από τότε έως και την ενηλικίωση ασχολήθηκε με διάφορα σπορ όπως η ιστιοπλοΐα και το μπάσκετ , περιμένοντας να έρθει η ώρα όπου θα του επιτρεπόταν να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και να ασχοληθεί με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και συγκεκριμένα με τα Rally.
Ο μηχανοκίνητός αθλητισμός είναι οικογενειακή υπόθεση καθώς από το 1960 έως και σήμερα έχουν συμμετάσχει σε αγώνες αυτοκινήτου σε Ελλάδα και εξωτερικό συνολικά 6 μέλη της οικογένειας Χαλιβελάκη σαν οδηγοί αλλά και σε οργανωτικό επίπεδο.
Στο στενό οικογενειακό περιβάλλον ο πατέρας Μανώλης «RON» Χαλιβελάκης συμμετέχει από τις αρχές τις δεκαετίας του 70’ με πολλές διακρίσεις σε αγώνες Rally σε Ελλάδα και εξωτερικό όντας και επίσημος οδηγός τη ΤΟΥΟΤΑ ΕΛΛΑΣ για μια περίοδο, ενώ μετράει 3 Πανελλήνια πρωταθλήματα rally, νίκες σε Rally Acropolis και διεθνείς αγώνες.
Η μητέρα Κατερίνα ασχολείται με την οργάνωση αγώνων ενώ τα αδέρφια Νικόλας και Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης συμμετέχουν από το 2002 και 2004 αντίστοιχα σε αγώνες αυτοκινήτου με πολλές διακρίσεις.
Αγαπημένοι αγώνες είναι τα Rally σε χωμάτινες επιφάνειες με πρώτο και καλύτερο το Rally Acropolis ενώ απ όλα τα αυτοκίνητα που έχει «τρέξει» μέχρι στιγμής ξεχωρίζει το Mitsubishi Lancer Evolution 9 με το οποίο έχει κάνει και τους καλύτερους αγώνες του.
Τρίαθλο ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2014 ωθούμενος από έναν φίλο που είχε ξεκινήσει λίγους μήνες νωρίτερα, με προπονητή τον Γιάννη Ψαρέλλη στην ομάδα του Athens Triathlon Team. Πρώτη συμμετοχή σε αγώνα ήταν στο Σπέτσαθλον του 2015.
Ερωτήσεις
TriathlonWorld/ TriathlonMag: Βλέπουμε όλο και περισσότερους επαγγελματίες οδηγούς αγώνων να ασχολούνται με αθλήματα αντοχής και κυρίως με το τρίαθλο. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Νίκος Χαλιβελάκης: Αυτό συμβαίνει γιατί το τρίαθλο είναι ένα άθλημα που βελτιώνει πολύ το καρδιοαναπνευστικό σύστημα του αθλητή, κάτι που είναι απαραίτητο στους οδηγούς κατά την διάρκεια ενός αγώνα γιατί μειώνει την κόπωση με αποτέλεσμα να μπορεί ο οδηγός να αποδίδει σε πολύ υψηλό επίπεδο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Κοινώς όσο περισσότερο κουράζεσαι μειώνεται η αντίληψη και τα αντανακλαστικά σου σαν οδηγός , δυσκολεύεσαι να πιέσεις, βαραίνουν τα χέρια και χάνεις σε ταχύτητα και αντιδράσεις.
Επίσης το τρίαθλο είναι ένα άθλημα που απαιτεί πολύ καλό προγραμματισμό λόγω της ποικιλίας των 3 αθλημάτων και αφοσίωση, και η προπόνηση γίνεται σε εξωτερικούς χώρους (θάλασσα), κάτι που για έναν οδηγό αγώνων αυτοκινήτου είναι καθημερινότητα, οπότε μας ταιριάζει. Είναι ιδανική προπόνηση.
TriathlonWorld/ TriathlonMag: Εσείς έχετε βοηθηθεί και βελτιωθεί στην αγωνιστική οδήγηση από τότε που ξεκινήσατε να αθλείστε πιο συστηματικά;
Νίκος Χαλιβελάκης: Με έχει βοηθήσει πάρα πολύ στην βελτίωση της φυσικής μου κατάστασης με αποτέλεσμα σε μεγάλους αγώνες όπως το Rally Acropolis να μην νιώθω σωματική κόπωση.
TriathlonWorld/ TriathlonMag: Πόσες ώρες την εβδομάδα αθλείστε και πως κατανέμονται αυτές ανά δραστηριότητα;
Νίκος Χαλιβελάκης: Αθλούμαι γύρω στις 9 με 10 ώρες συνολικά ανά εβδομάδα και όταν είμαι σε περίοδο προετοιμασίας για κάποιον αγώνα τριάθλου φτάνω και τις 14. Αυτές οι ώρες μοιράζονται σε 3 ώρες κολύμπι, 2 ώρες ποδήλατο, 2 ώρες τρέξιμο και 2 ώρες ενδυνάμωση ανά εβδομάδα μέσο όρο. Προτιμώ τις ομαδικές προπονήσεις από τις ατομικές, αλλά πολλές φορές λόγω φόρτου εργασίας αναγκάζομαι να προπονούμαι μόνος.
TriathlonWorld/ TriathlonMag: Πόσο εύκολο είναι να συνδυαστεί ένα απαιτητικό άθλημα όπως το τρίαθλο με αυξημένο/ βεβαρυμμένο πρόγραμμα επαγγελματικών υποχρεώσεων;
Νίκος Χαλιβελάκης : Σαφώς και είναι πολύ δύσκολο να συνδυάσεις δουλειά και προσωπικές υποχρεώσεις με ένα τόσο απαιτητικό άθλημα από άποψη χρόνου. Από κει και πέρα επειδή ο αθλητισμός ήταν πάντα και παραμένει μέρος της ζωής μου αλλά πλέον είναι μέρος της καθημερινής μου διασκέδασης που με αποφορτίζει από την επαγγελματική πίεση, είναι ένα καθημερινό δώρο στον εαυτό μου που νιώθω ότι βελτιώνει την ποιότητα της υγείας μου και συνάμα της ζωής μου. Με σωστό προγραμματισμό λοιπόν των εβδομαδιαίων προπονήσεων και κάποιες «θυσίες» καταφέρνω να είμαι συνεπής στις προπονήσεις μου.
Πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει ο προπονητής ( Γιάννης Ψαρέλης) και η ομάδα που έχει δημιουργήσει (Athens Triathlon Team), όπου υπάρχει εξαιρετικό κλίμα και συνεργασία, περνάμε πολύ ωραία. Ο Γιάννης με έκανε να πιστέψω ότι το αδύνατο (τρίαθλο) γίνεται δυνατό.
TriathlonWorld/ TriathlonMag: Τι σας αρέσει και τι όχι στην ενασχόλησή σας με το τρίαθλο;
Νίκος Χαλιβελάκης: Μου αρέσει η ποικιλία των αθλημάτων, η προπόνηση σε ανοιχτούς χώρους και κυρίως η προπόνηση στην θάλασσα. Το ποδήλατο επίσης είναι κάτι καινούριο για μένα σε αθλητικό επίπεδο και με έχει γοητεύσει. Το τρέξιμο είναι αναγκαίο κακό , δεν μου αρέσει, με κουράζει πολύ. Επίσης στο τρίαθλο το νοητικό κομμάτι είναι πολύ σημαντικό , ειδικά για την διαχείριση των αγώνων, οπότε χρειάζεται και εκεί προπόνηση. Οι αγώνες τριάθλου είναι μια διαδικασία που μου αρέσει πάρα πολύ, το αποτέλεσμα μεγάλης προσπάθειας, το κερασάκι στην τούρτα.
TriathlonWorld/ TriathlonMag: Ποιοι είναι οι αθλητικοί σας στόχοι τόσο για το τρίαθλο όσο και την αγωνιστική οδήγηση τόσο για το 2016 όσο και μακροπρόθεσμα;
Νίκος Χαλιβελάκης: Στον χώρο του τριάθλου είμαι rookie, στόχος μου είναι η συνεχής βελτίωση σαν αθλητής και οι συμμετοχή σε αρκετούς αγώνες με διαρκή βελτίωση των αποτελεσμάτων , κάτι που έχω καταφέρει μέχρι στιγμής.
Στα μηχανοκίνητα έχω μια εμπειρία 14 ετών η οποία με βοηθάει πολύ αυτή την εποχή που ο χρόνος και τα χρήματα για προετοιμασία είναι πολύ περιορισμένα. Από κει και πέρα στόχος είναι το 2016 να συμμετέχω σε 2 ασφάλτινα κι ένα χωμάτινο rally μετά το καλοκαίρι.
Ο μεγαλύτερος στόχος είναι να βρω το απαιτούμενο budget για το Rally Acropolis του 2017 πρωτίστως, ιδανικά με αυτοκίνητο της κορυφαίας κατηγορίας R5, αλλιώς με το Mitsubishi Lancer Evo 9 της ομάδας μας, αλλά και για την συμμετοχή μου στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της νέας χρονιάς.
Στους μελλοντικούς μου στόχους είναι η συμμετοχή σε κάποιους αγώνες του εξωτερικού, με στόχο την συλλογή εμπειριών αλλά και η συμμετοχή με αυτοκίνητα δυνατότερων προδιαγραφών, κατηγορίας R5.