Εφαρμογή των αρχών του LTAD στην προπονητική του Τριάθλου (7-9 ετών)

Εφαρμοσμένη Φυσιολογία στο Τρίαθλο : Εφαρμογή των αρχών του LTAD  στην προπονητική του Τριάθλου (Μέρος πρώτο : παιδιά 7-9 ετών)

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης (προπονητής Τριάθλου)  -Web- Site : www.triathloncoach.gr – Email : smartsportcoach@hotmail.com & info@triathloncoach.gr -Κινητό : +30 693 71 70 260

Στην Ηλίκία των 7-9 θα δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην κολύμβηση που είναι ένα τεχνικό άθλημα και μέσω του οποίου μπορούμε να αναπτύξουμε πολλές κινητικές δεξιότητες το παιδί καθώς και να αναπτύξουμε την αερόβια ικανότητα. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια στάδια προπόνησης που ακολουθούν οι προπονητές κολύμβησης με εκμάθηση και των 4 στύλ.

Θεωρούμε ότι οι τεχνικές δεξιότητες που θα αποκτήσουν από την κολύμβηση θα μπορέσουν να μεταφερθούν αργότερα και σε άλλες δραστηριότητες, δηλαδή στο τρέξιμο και την ποδηλασία.

Ταυτόγχρονα η προπόνηση του τρεξίματος θα είναι περισότερο προπόνηση των βασικών/ θεμελειωδών βασικών δεξιοτήτων (LTAD) και λιγότερο δομημένη προπόνηση βελτίωσης της φυσιολογικών χαρακτηριστικών στο τρέξιμο.

Δηλαδή θα είναι περισότερο βασική προπόνηση στίβου και όχι αποκλειστικά προπόνηση τρεξίματος. Το παιδί θα μάθει να αλλάζει κατεύθυνση, να πηδάει κάποια εμπόδια, να κινείται με το ένα πόδι, να πετάει κάποιο αντικείμενο κ.λπ. 

Το παιδί θα μάθει να εκτελεί βασικές δρομικές ασκήσεις καθώς και να δομεί σωστά μία ΠΜΟ.

Θα μάθει τις διάφορες μεθόδους τεχνικής όπως η μέθοδος POSE και θα μπορεί να προσαρμόζει την τεχνική του ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης (προθέρμανση, Interval προπόνηση, τρέξιμο συνεχόμενο).

Το τρέξιμο θα εξασφαλίσει ότι θα έχουμε την ανάπτυξη οστών με μεγάλη πυκνότητα ικανά να εξασφαλίσουν αργότερα τα προπονητικά φορτία της έκκεντρης συστολής στο τρέξιμο, κάτι στο οποίο έχουν πρόβλημα οι κολυμβητές που ασχολούνται σε μεγαλύτερη ηλικία με το τρίαθλο (τάση για οστικά προβλήματα – περιοστίτιδα ή κατάγματα κόπωσης- στην κνήμη)

Στην ποδηλασία θα μάθουμε τις βασικές δεξιότητες : ισορροπία, αλλαγή κατεύθυνσης, φρενάρισμα, ορθοπέταλο κ.λπ. καθώς και τους κανόνες ασφαλούς ποδηλάτισης σε δρόμο (Κώδικας οδικής κυκοφορίας).

Θα μάθει να χρησιμοποιεί τον εξοπλισμό, γνωρίζοντας πότε και πως θα αλλάζει ταχύτητες, πως θα κάνει έλεγχο ασφαλείας στα φρένα, να φουσκώνει τα λάστιχα, να φοράει σωστά το κράνος κ.λπ.

Προσωπικά θα επέμενα το παιδί να κάνει ταυτόγχρονα και μία αθλοπαιδεία ώστε να μπορέσουμε να αποκτήσουμε νοητικές και κινητικές δεξιότητες που δεν θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε με την προπόνηση τριάθλου.

Written by

No Comments Yet.

Leave a Reply

Message